Фото УНИАН

Як повідомив УНІАН директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх, зумолвено це тим, що значно зріс тариф на електроенергію.

Читайте такожУ Тернополі повідомили про підозру патрульному, який побив людину

«До підняття мінімальної заробітної плати ми готувалися, але те, що 19 грудня 2016 року було прийнято тариф для міського пасажирського електричного транспорту на рівні звичайних промислових споживачів, нас відверто здивувало. З січня 2016-го до січня 2017 року вартість електроенергії для нас зросла у 8(!) разів. Якщо  ми мали 36 копійок за один кіловат електроенергії на старті аналогічного періоду минулого року, то на сьогоднішній день 2,46 грн. за 1 кВт. Отож нині маємо ситуацію, коли вартість проїзду – 3 грн – майже дорівнює одному кіловату», – каже Мастюх.

Відео дня

Він також зауважив, що жодної компенсації за перевезення пільгових категорій населення, не передбачено в держбюджеті, а покладено ці витрати виключно на місцеві бюджети.

«В міському бюджеті нам передбачили на перевезення пільгового пасажира 23 млн грн, ми ж маємо розрахункову цифру на рівні 35 млн грн. Тобто в даному випадку тільки на компенсацію пільгових перевезень ми передбачаємо збитки у 12 млн грн», – каже Мастюх.

За його словами, у зв’язку із фінансовими труднощами зменшені до мінімального витрати на утримання рухомого складу та контактної мережі. Це при тому, що в аварійному стані знаходяться 103 опори (орієнтовна вартість заміни їх усіх – 7 млнгрн.). Окрім того, має місце критична ситуація щодо двох тягових підстанцій (№2 і №7), які працюють при максимальному навантаженні.

Водночас віднзначив Мастюх і певні позитиви.

«За останніх 5 років ми вивели пасажиромісткість на ту, яка була в пік розвитку міського електротранспорту (кінець 80-х–початок 90-х років минулого століття). Якщо в той період на лінії випускали 90 одиниць, то сьогодні – 50 тролейбусів, але з більшою пасажиромісткістю. Тобто максимально раціонально використовуємо електроенергію, адже дві одиниці транспорту набагато більше споживають, ніж одна великогабаритна, бережемо кожну копійку. Тим не менше, завдяки дивним рішенням, які приймаються в Києві, маємо доволі непросту ситуацію», – підсумував Мастюх.

За його даними, загалом за рік тролейбусники перевозять 10 мільйонів платних пасажирів. Враховуючи піднятий з 10 січня до 3 грн, обсяг власних доходів підприємства складе орієнтовно 30 млн грн.